tirsdag 2. februar 2010

Slutten av januar

I skrivende stund har jeg kommet i uke 17 og "still going strong".

Uke 14 var jeg hos legen og der fikk jeg høre hjertelyd, 150 slag i min



Uke 16 var jeg og Stian hos jordmor, det var veldig hyggelig og lærerrikt. Vi lyttet, målte og pratet. Når vi lyttet, sparket babyen borti sensoren og det var morro og høre, og vi fikk god forklaring på hva vi hørte. Jeg lå normalt på målingen og det varhelt normalt å ha strekk smerter i magen.



Uke 17 var jeg hos legen igjen, nå for å finne ut hvorfor halebeinet gjør så vondt, og gang sperre. Jeg reiste derifra med svar på at det ikke var betennelse og med hennvisning til fysioterapi. Så jeg får bare vente å se hva fysioterapauten sier..



27,28 og 29 jan begynnte jeg på førskolelærerutdanningen.




  • 27 jan fikk vi innføring i studie og hvordan utdanningen gjennomføres. Etter lunsj hadde vi pedagogikk time og fikk en smakebit på vet vi skal bli god på.

  • 28 jan hadde vi IKT og lærte å bruke fronter. Etter lunsj lærte vi litt om biblioteket på hiak og søk i deres database.

  • 29 jan hadde vi norsk, og lærte om hva språk er, samt starten på språkutviklingen. Vi hadde litt om språk observasjoner også, og det skal bli morro å prøve. Etter lunsj hadde bi forming, og lærte om de forskjellige stadiene og kreativitet. Vi hadde også tegne oppgave med kull, kritt og fettfarger, vi satt to og to, en fortalte noe fra en ferie og samtidlig tegnet seg igjennom historien ved å bruke rablestadie. den andre skulle da herme og tegne det samme speivendt. Det var en morsom og utfordrende oppgave.

På fredag ettermiddag reiste jeg og stian inn til oslo, til scandic hotell Edderkoppen. Der skulle vi møte Stians bror og søskenbarn. Vi skulle sammen gå ned til resturanten og overraske svigerfar som fyllte 50 tidligere i januar. Dette klarte vi med stor suksess. Etter god mat og selskap, var vi på Raske Menn 2 og 3. Vanvittig MORRO!! Familien gikk i samlet flokk opp til hotellet der vi satte oss i baren for å skravle litt mer. Jeg gikk å la meg tidlig, og det var veldig rart å sove på hotell. Frokosten er det ingen klager på, denkan jeg god ha hver dag. Men vi var her passet herlige Line på hundene, tusen,tusen tusen takk for hjelpen.

På søndag, satt jeg og skrev notater fra pensumet i norsk, veldig greit å finne en god studieteknikk. Midt i arbeidet tok jeg en pause og gikk en tur med Line, Karina og Nina, og alle 8 hundene.



På mandag skrev jeg notater fra pensumet i pedagogikk, samt praksisfortelling og veiledningsnotat.



I dag har jeg skrevet ferdig notatene fra pedagogikk, og ordnet med perm til formingen. Så har jeg begynnt på notater fra pensumet i forming.



Har vel kommet til en konklusjon om at dette er min måte å jobbe på og lære pensum.









Her er en film av Cira om koser seg med sin nye leke, go-dog-go

1 kommentar:

  1. Heisann;)

    Hvor har du kjøpt den "go-dog-go" greia hen??? ;)

    klem fra Marianne og bissevoffsene
    http://www.bissevov.no

    SvarSlett