torsdag 21. mai 2009

Besøke Xit og første gjeting med Cira

I dag har vi vært å hilst på Xit, valpen til Xo.
Han åpnet øynene for 1 uke siden og han var veldig fin.
God og rund var han også, så da har han fått godt med mat.
Titti kom med en gang han pep litt, og er en veldig god mor.
Etterpå var vi på jorde og gjetet.
Cira gjorde litt mye rart i starten, men det er tydelig at gjetingen ligger i blodet hennes.
Hun brukte første runden til å teste litt og Cira var veldig tent.
Runde 2 gikk hun inn og gjorde mye bra, rart å se hvordan hun jobbet.
Jeg hadde mitt å streve med, hold deg bak meg sa Hege.
Men det var ikke lett når det var sauer rundt beina mine, jeg følte vel heller at jeg ble en del av saue flokken.
Hehehe, og det luktet vi godt hele veien hjem.
Jeg fikk også se hvordan de jobbet med andre unghunder, og det var spennende.
Det er morro å lære om gjeting, så det vil jeg lære mer om..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar